2009-08-08

En gammal årgång

Vindruvorna mognar undan för undan mot den solvarma väggen. I år blir det mycket. Är det någon som vill komma hit och trampa? Jag fick "vinstocken" av min lillasyster med familj när jag fyllde 50, så nu kan man riktigt se hur gammal jag är. Grenarna har nått upp till andra våningen på huset och hänger ner med stora klasar.
Det blev en dag på stranden. Vattnet var ljummet. Förutom vår storfamilj så var det två andra familjer där. Det är skönt att slippa trängas på en överbefolkad strand. Jag har aldrig varit mycket för att ligga och pressa i solen heller, men ett dopp och några simtag i en sjö är härligt. Isabelle upplevde sitt första utomhusbad och det verkar ha varit en trevlig upplevelse.

Imorgon blir det utfärd. En utförligare rapport kommer.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...