2009-12-23

Dan före dopparedan

Det blå gryningsljuset letar sig in genom fönstret. Där innanför står jag och stryker, fortfarande i min röda morgonrock.

Dagen blev vacker. Vi gjorde några ärenden "på byn", sonen klippte sig, jag och Maken handlade de sista julklapparna och kompletterade innehållet i kylskåpet. Sedan åt vi lunch på vägkrogen. Jag hade vunnit rabattkuponger till restaurangen under höstens modevisning. - Dom fick du betala dyrt för, tyckte Maken och menade att jag troligen smittats med svininfluensan vid det tillfället.
När vi åkte hemåt var naturen så vacker att Maken och jag beslöt oss för att ta en liten fotosejour medan sonen Pe satte på kaffet.

Ikväll har vi rustat för julen. Jag har trillat köttbullar och ungsstekt revbensspjäll. Maken har griljerat skinkan och Pe har klätt granen. Och så har vi alla tre slagit in paket inom lykta dörrar.

Det är mycket som är härligt med julen. Allra härligast är alla goda tankar som flyger kors och tvärs i form av julkort, mail och telefonsamtal. Och många tankar går även till dem som inte finns med oss längre. Julen knyter ihop dåtid med nutid, nära med långt borta.

En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År önskar jag dig som läser det här!

2 kommentarer:

em sa...

Och jag önskar dig en god jul och ett gott och friskt nytt år!
Margaretha

Miss Jones sa...

Kära Yvette, en riktigt god jul önskar jag dig och de dina. Här kommer en stor julkram från mig och de mina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...