2009-12-05

Jubileum

Idag fyller Maggans blogg ett år. För precis ett år sedan skrev jag det första inlägget på blogspot, sedan jag tröttnat på krångel i min gamla blogg.

Det är väl inte alltid att jag är så inspirerad att skriva, men på det stora hela så är det här med bloggandet en mycket lustfylld sysselsättning för mig. Det är också roligt att få kommentarer och känna nätverket av nya och gamla vänner som håller kontakten på det här sättet. Några av mina vänner har egna bloggar och några "bloggar" personligen via mail. När vi hörs över telefonen eller i verkliga livet och jag börjar berätta något, så säger den andra: - Jag veeeet! Det har du skrivit i bloggen!

Ibland känns det som jag skulle kunna drunkna i blogghavet. Det finns så otroligt många intressanta bloggare, men jag är försiktig och håller mig på min flotte och undersöker bara den närmaste omgivningen.

Får jag tipsa igen om min fransyska väninna vid foten av Pyrenéerna. Hon har nu kommit igång med rapporterna från Körsbärsdalen.

Imorgon kommer våra vänner V och E som äntligen fått uppehållstillstånd efter åtta års kamp. V ska uppträda på vårt julcafé imorgon kväll. Hon var en turnerande sångerska och folkdansare en gång i tiden och det ska bli roligt att få se henne på scenen igen. Sedan ska vi fira hemma hos oss i dagarna två.

Så idag ska det fejas och lagas mat. Nu doftar kaffet från nedervåningen, så jag säger: På gjensyn!

6 kommentarer:

Miss Jones sa...

Grattis på 1-års dagen! Din blogg tilhör en av mina två favvisbloggar :) Heja dig!

mossfolk sa...

Gratulerar på ettårsdagen! Hoppas att det blir många år till för jag tycker att din blogg är ett väldigt trevligt ställe att kika in på :)

Känner såväl igen det där med att alla redan vet när man ska berätta något. Ibland kan det kännas lite hämmande, men för det mesta är det bara kul.

Maggan sa...

Miss Jones: Tack så mycket och jag blir väldigt glad över att vara en av dina favvisar!

Mossfolk: Tack, så roligt att du gärna hälsar på hos mig! Jag gläntar ju allt som oftast på din dörr också!

em sa...

Grattis Maggan!
Ja, man får nog se upp så man inte drunknar i blogghavet. I början försökte jag ihinna med massor av bloggar - men nu är jag ytterst selektiv i mitt läsande. Läser bara de som verkligen intresserar mig, och som har något att säga.
Margaretha

Maggan sa...

em: Ja, annars blir man helt snurrig! Tack för fina adventskalenderbilder. Njuter av dem och av texterna.

Anonym sa...

Grattis även från mig. Att läsa din blogg är som att få träffas en stund varje dag trots att det i praktiken, åtminstone för närvarande, skiljer många, många mil mellan våra respektive hemorter!
PO66

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...