2009-12-30

Ett fruset ögonblick

Vilken strålande vacker dag vi har. Jag tog ledigt från jobbet och det gjorde jag rätt i. Det är ju nästan brottsligt att inte gå ut och njuta av vädret en dag som denna.
De här bilderna tog jag vid vårt sommarparadis, Revelbadet. Furorna sträckte sig mot den blå himlen och det ångade om stammarna. Minus 17 grader stod det på termometern när vi åkte iväg.
Långt därute sitter det en vinterfiskare och prövar sin lycka. Somliga fångar fiskar, andra fångar ögonblick.
Mot kvällningen kommer min lillaste lillasyster och hennes man och de två italienska bröderna Leo och Angelo (av rasen Lagotto Romangolo). Då får Katten hålla sig på rummet, jag tror inte att hon är så begeistrad i italienska herrar.

Nej, nu ska jag städa vidare! Hasta la vista!

3 kommentarer:

em sa...

Vi har lika vackert här men 10 grader kallare, så det blev inte någon promenad.Synd när det är så grant.
Gott nytt år!
Margaretha
wv=bonande, tror du att det gäller isar eller golv?

Anonym sa...

Oj, oj, oj --- och här går jag och gläder mig långt in i själen åt att slippa snö, förödande kyla och sol som till råga på allt lyser utan att värma ocn inge minsta hopp om dagar för bara armar och ben. Tur att vi alla tycker så olika!
Kram, PO66

Maggan sa...

em: Det ordet har jag nog aldrig hört förut, wv=bonande! Gissar att det hör ihop med isar.

PO66: Du har aldrig gillat det vita ljuset som blir när solen lyser på snö och is. Jag vet ju det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...