2011-02-17

Kvällsljus

På hemväg från jobbet har jag på sista tiden sett den här synen några gånger, men inte haft kameran till hands eller tid att stanna. Idag blev det av. Stannade till och en bilist stannade och undrade om jag behövde hjälp med bilen och en cyklist undrade om jag skulle fota bilen. Men nej, det var det härliga kvällsljuset jag ville fånga.
Vattenspeglar och ljus - det gillar jag.

Här är min nya frisyr. Liknar jag Tarja Halonen, finska överhuvudet? Lika röd idag i alla fall.

God kväll!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert syrran!

PO66 sa...

Nä,inte liknar du Tarja H, du liknar den där snyggisen Maggan S!

Anonym sa...

Snyggt, kommer själv ihåg när jag fick för mig att gå från att vara blond till en något mörkare färg.
Det blev knallrött. Kommer fortfarande ihåg en f.d arbetskamrats kommentar när jag smög in på jobbet den första morgonen efter färgningen;
Han stirrade på mig och utbrast "men... det var det mest lika Birgit Friggebo jag har sett"
Kram /I

Maggan sa...

Söta syster S: Tack!

PO66: Tack för uppmuntran!

I: Hi hi! Det är inte lätt att sticka ut. När jag permanentade mitt långa hår i början av 80-talet, så utbrast en kollega: Du ser ut som en protestsångerska! Så jag fick klippa det kort.

Unknown sa...

Toppenbilder! Kvällsljus och speglingar blir något alldeles speciellt.
Ha en trevlig helg! /SA

Maggan sa...

Hej SA! Tack för kommentaren. Önskar dig en skön helg också!

Musikanta sa...

Vackra bilder. Mina kvällsbilder blir alltid suddiga - kanske jag inte håller kameran tillräckligt stilla?

Snygg frisyr och snygg färg!
Ha en skön helg önskar Ingrid

Maggan sa...

Ingrid! Tack för komplimangen! Ha det riktigt gott, du också!

Aurian sa...

Härliga bilder vännen som vanligt. Ibland förundras man över att inte andra ser det man själv ser med ljuset, naturen mm mm....
JÄTTEFIN frissa och färg. Passade dig kanon och du fick färg hela du!
Kanonfint!

Ha en underbar fortsatt härlig söndag!
Kram

Maggan sa...

Aurian: Tack! Det finns så mycket vackert omkring oss. Det är bara att öppna ögonen och vara medveten.
Du har också den förmågan. Det är så kallt här idag, så jag tvekar att gå ut, men det skulle vara fint.
Ha en bra dag i Stockholm!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...