2011-02-20

Vintersöndag

När termometern klättrat några pinnar uppåt, vågade vi oss ut i det vita. Det blev en tur till sjön Skagen, som såg helt annorlunda ut nu än på min vinjettbild. Snökristallerna gnistrade. Synd att de är så svåra att fotografera.

Vi fortsatte mot okänt mål, förbi gårdar och byar, genom skogar och ut på vida vidder. Vi kom till det lilla samhället Åtorp med sin urgamla stenbro och med en kyrka som är klädd med träfjäll precis som den i Laxå. Här fanns frisör, blomsterhandel, café och en välsorterad Ica-butik.

Kaffetermosen åkte fram när vi stannade vid Stora Björken.

Ikväll blir det biobesök. Skulle tro att filmen, Änglagård - 3, kommer att få mig att drömma om sommaren.

Klicka på collaget, en och två gånger, så kanske det glittrar lite i träden.

6 kommentarer:

epsilon sa...

Så otroligt vackert. och det finns ju inget som slår fika ute i februarisol.

Lisan sa...

Änglagård - lite mysig film, eller hur?

Anonym sa...

Vilka otroligt vackra bilder ! Ha en fin dag nu !

Maggan sa...

epsilon: Nej, det är mysigt. Man får passa på när det finns möjlighet.

Lisan: Den är sommarvarm och härlig, kommer det en box med alla tre filmerna så ska jag köpa den.

Janne: Tack, roligt att du tycker om dem. Ha det bra, du också!

Steel City Anna sa...

Vilka vackra vinterbilder!

Maggan sa...

Hej Anna! Jovisst är det vackert, men jag längtar allt efter krokus och påskliljor så som jag sett att det finns hos dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...