2011-02-16

Vem är du? Vem är jag? Levande charader...

Som jag skriver på startsidan så är jag nyfiken. Nu är jag nyfiken på vem det är som tittar in på min sida. Ge mig en liten hälsning i kommentarrutan.

Maskerna här bredvid hänger på hallväggen. Den översta köpte jag i Venedig när jag och PO66 var där i maj förra året. Den undre är köpt på Mallorca i slutet på oktober samma år som det brann i Backa.

Igår slog jag till och köpte en resa till Maken och mig. I sommar bär det av till den gröna ön Irland och det ska bli spännande. Jag ska försöka läsa om landet innan, så blir det än mer intressant.

Igår kväll var vi på föreläsningsföreningen och hörde om en annan resa: En resa till Vancover Island, utanför vilken det simmar späckhuggare och gråvalar. Med vackra bilder skildrade Marianne naturen på ön och djurlivet i havet utanför.

"Wenn jemand eine Reise tut so kann er was erzählen..." Den som reser har något att berätta... Eller något ditåt...

7 kommentarer:

Miss Jones sa...

Du är min kära vän Yvette, jag är din galna vän Zuzette! Tittar in varje dag och glädjs åt dina berättelser och vackra ord :) Men det visste du ju redan... ;) Bisous

Anonym sa...

Du får läsa min profil på min blog så ser du den skyldige. Ha en fin dag nu !

Anonym sa...

Du fyller min dag med glädje varje dag Maggan, det är så roligt att följa alla spännande saker som händer i ditt liv. Kram /I

epsilon sa...

Hej Maggan, tittar ofta in hos dig,
missade tyvärr föreläsningen.Fortfarande lite skraj för att ge mig ut.

Anonym sa...

Hej igen kära syster! Alltid lika trevligt att titta in hos dej!
Kram! Lillasyster L

Anonym sa...

Hej Maggan - älskar dina masker från Venedig. Jag har varit där en gång - firade jul på San Marcus Platsen - då var jag endast åtta år gammal. 8 april har vi en konstutställning om "Maskeraden i Venedig" som heter "Face the World" - du är varm välkommen! Kram Angie

Maggan sa...

Angie: Det vore kul att se. Är jag i Göteborg då så tittar jag in. Venedig är fascinerande. Gjorde ett bildspel från Venedig som finns på min bloggsida.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...