2012-05-11

En torsdag i maj



Äntligen helg efter en psykiskt jobbig vecka. Jag känner mig mörbultad och utmattad och ser fram emot några lugna dagar.
Gårdagskvällen ägnades åt säsongsavslutning av FN-cirkeln. Som vanligt åkte vi rakt ut i Tivedsskogarna, grillade korv i en kolarkoja och drack kaffe och löste en tipstolva. Denna gång hörde vi ett spännande föredrag om Bolivia och såg fina bilder. Föredragshållaren Kjell berättade bland annat om Dödens Väg. De stupen var så förskräckliga att jag knappt vågade titta ens på bilderna. Hemvägen var ingen dödens väg, men nog så backig, lerig och besvärlig. En liten harpalt skuttade envist framför bilen, trots att jag släckte lysena. Hem kom vi i alla fall till slut.
På förmiddagen besökte jag lasarettet i La Stada för att kolla upp mina domningar i händerna. Sedan passade jag på att träffa yngste sonen som är ledig på torsdagar. Vi njöt av magnoliaträd och påskliljor, men även av en god lunchbuffé i kulturreservatet. Skönt med lite andrum.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...