2012-05-01

Sista dagen i april

 Igår eftermiddag tog jag ett nappatag med trädgården. Brottades med klängrosorna som revs och gav mig stickor. Där vi gjort ett bra arbete i höstas var det lättarbetat, kunde jag nöjt konstatera. Idag tänkte jag plantera ut två krukrosor, som inte mår så där jättebra av inomhustillvaron. Jag tänkte också klippa ner rosor, eftersom björkarna nu har snudd på musöron. Jag åker kanske och hälsar på Min Lilla Tant senare i eftermiddag. Ska ringa och höra om det passar.

Vi skulle egentligen åkt och hälsat på våra vänner från Azerbadjan idag. De skulle äntligen ha fått träffa sin dotter igen, men hon fick inte visum och kunde därför inte komma. Så det blev ingen återförening för någon av oss.
Igår kväll var jag i Skagershults kyrka som medföljande supporter till Tivedspojkarna, som spelade där. Efter en trevande inledning spottade de upp sig, så pass att de blev tillfrågade om de kunde spela på ett bröllop.

När vi kom ut på kyrktrappen igen, gick solen ner bakom sågen och färgade himlen röd.

1 kommentar:

Musikanta sa...

Så vacker kyrka!
Kram från Ingrid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...