2013-01-21

Måndag med guldkant

Måndagen är snart slut. Det blev en bra dag.

Två planeringsmöten klarades av på förmiddagen. Den Internationella gruppen i Ramundeboda diskuterade fasteinsamling, påskbasar och insamling av kläder till behövande flyktingar. Efter det var det ett möte med kortare planeringshoristont. Redan imorgon ska B-I och jag musicera på ett av ortens vårdhem.

Sedan tog jag tåget in till La Stada. Det är skönt att bara luta sig bakåt och se vinterlandskapet susa förbi. I staden väntade mitt lunchsällskap. Vi sökte upp en för mig ny restaurang, som ligger inrymd i Länsmuseumets lokaler. Där bjuds det på vällagad vegetarisk buffé i skön och avkopplande miljö. Timmarna försvann fort undan. Det är alltid så stimulerande att utbyta tankar med PG.

Rätt som det var hade klockan blivit dags för mig att gå till Åsas salong och få en ansiktsbehandling. Det gjorde gott att bli ompysslad. Dessutom är det roligt att få höra om hennes varghund Mollys öden och äventyr.

Tåget hem var bara en halvtimme försenat.

Vilken dag!

3 kommentarer:

PO66 sa...

Dag med stor mysfaktor.
Kram
PS, såg stora rosa/vitskimrande mandelträd i full blom häromdagen, så vackra.

Musikanta sa...

Låter som en toppenbra dag - både för andra och för dig själv. Underbart sött lunchsällskap!
Kram

Maggan sa...

PO66: Mandelträd!! Härligt!

Musikanta: Mitt lunchsällskap är fin både utanpå och inuti!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...