2013-01-08

Vardag

Lilla Hjärtat dricker saft i farmors knä. Ser ni att jag just varit hos frissan?
I morse har jag fått sova ovanligt länge. Katten jamade uppfodrande vid fyra och Maken släppte ut henne, Vi kunde somna om. Kanske är detta den första vanliga vardagen då jag ska känna efter hur det är att vara pensionär?

Lilla Hjärtat var hos oss från söndag eftermiddag till igår kväll. Dagiset var stängt och föräldrarna jobbade. Det gick hur bra som helst. Vi hade våra uppdrag, Maken och jag, men kunde turas om att vara med LH. Hon är mycket underhållande och använder oväntade ord. -När jag får barn och ni ska ta hand om dem, så ska jag skaffa en massa leksaker hit. Annars blir det urtrist!

Inte för att det var urtrist en enda sekund. Det var full rulle hela tiden med tågåkning, pappersklippning, frisörlekar, synt- och flöjtspelande, sagoläsning, garntofstillverkning mm. Dessutom fick vi ta del av hennes julklappsfilm, Ice Age 4, en riktigt rolig film även för farföräldrar.

Idag pustar vi och Maken har tandläkarbesök. Kort sagt: det är vardag.

3 kommentarer:

Musikanta sa...

Så nu vet jag vad jag har att vänta mig om tre-fyra år! Det låter trevligt med alla sysselsättningarna. Du är så snygg både i den färgen och i den frisyren.
Kram

b_lenalindgren@gmail sa...

Snygg frisyr!
Kan aldrig tro att det kan bli urtrist hos farmor och farfar! Hon har roliga kommentarer den lilla damen :)
Kram/ Lillasyster L

Maggan sa...

Musikanta och Lillasyster: Tack för komplimangen. Bäst att fota medan man just kommit från frissan. Sedan får man inte till det likadant.

Kram på er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...