2013-06-26

Bryggmys och böcker

Som jag skrev tidigare, festligheterna fortsätter.

Igår blev jag "enleverad" av Ärtan T och C mot hemligt mål. Jag gissade på än det ena, än det andra. När vi åkt förbi idylliska gårdar, ärtåkrar och traktorer och svängt av mot norr där den smala vägen tog oss genom gamla ekskogar kom vi så fram till Katrinelund och Sjökrogen. Där blev vi sittandes i kvällssolen på bryggan, jag med ett glas Cava och ett härligt torn av räkor och kräftstjärtar framför mig. En mycket skön kväll i vänners sällskap.

Upptäckte dock när jag kommit hem att kameran varit inställd på blomfotografering, så bilderna blev inte så skarpa. Kan vi göra om det så att jag kan ta nya bilder?

De som känner mig vet om min faiblesse för böcker, även om jag har full sjå att hinna läsa ikapp. Nu har min samling utökats av dessa fyra spännande romaner. Hoppas på en sommar i trädgården i min röda Baden-baden med en bok i min hand.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ha en skön fortsättning på sommaren!
/SA

Angelica sa...

Härlig tur ni fick! Och bilderna är såå fina för oss amatörer, vi ser ingen skillnad på skärpan. Du kanske får skylla på Cavan? :) Ha de riktigt gott! Kram A

Anonym sa...

Det är mysigt att sitta på en brygga med en bok och ett fat nygjorda macker. Ha det bra !

Maggan sa...

S-A: Tack detsamma!

Angelica: Bra att det bara är jag som ser lite suddigt.

Janne: Ja, det är något av livets höjdpunkter

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...