2013-06-18

En sommardag nu och för länge sedan


Igår när jag strosade nedför Lassånavägen hade jag god tid på mig och hann att upptäcka dessa vackra vyer. Det finns så mycket i omgivningen som är värt att betrakta och beundra.

Idag, för 62 år sedan, skrev min mamma i sin anteckningsbok:

"Margareta föddes kl 13.45. Ett underbart litet människokryp! Olle sände mej fem djupröda rosor. Så lycklig man kände sig när allt var över och man så småningom rullades in på sitt rum med flickebarnet på armen. Solen sken och himlen var blå och rosorna doftade!"

Så härligt att läsa mammas kärleksfulla rader och veta att jag var ett efterlängtat barn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en härlig och bra födelsedag!

Kram// I

Maggan sa...

I: Tack snälla! Jag kommer och jobbar för dig i eftermiddag, så det blir en bra dag!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...