2013-06-10

Time to say good bye

Nu drar det ihop sig till hemresa efter en härlig och otroligt innehållsrik resa. Jag känner mig fullkomligt omtumlad. Folk är så öppna och generösa. Det är bara synd att jag inte kan prata med dem. Har lärt mig några fraser bara och lyssnar intensivt om jag kan snappa upp några bekanta ord när systrarna pratar med sina väninnor och släktingar.

Vi har ätit jättegod mat. Här blev vi bjudna på fyllda paprikor, tomater, auberginer... Mums.

Överallt i trädgårdarna prunkar stora fina rosor i alla färger och på ängarna blommar vallmon i överflöd.

Jag får försöka sammanfatta lite mer hemmifrån.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Morron ! Pratar dom inte engelska ? Du får lära dig engelska om du inte kan det. Ha det bra !

Maggan sa...

Hej Janne! Nej de pratar inte engelska, men jag pratar engelska, tyska, franska och svenska.

Det fanns en ung tjej som pratade engelska och en medelålders man som pratade tyska. Resten fick mina väninnor översätta.

Ha det bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...