2013-08-10

Blöt och lyckad fest

Här är hon som jag brukar kalla Chefen. Hon var min chef de sista arbetsåren och en bättre sådan får man leta efter. Hon är också min goda, fina vän som jag är så glad att jag får behålla, fast jobbet flyttades och avdelningen löstes upp.

Igår fyllde hon 50 år, otroligt nog, och då ställde hon och hennes familj till med en trädgårdsfest som hette duga.

Regnbågsbilden uppe till vänster har Maken fotat med sin telefon.

Inledningen blev blöt. Det svarta molnet behagade tömma ur hela sitt innehåll precis just när gästerna klev ut i trädgården. Så det blev mingel under tak innan det snart nog sken upp igen. Praktfulla, dubbla regnbågar spände upp sig över den lilla staden.

Födelsedagsbarnets chica döttrar ledde oss i lekar på allmänningen. Mitt lag, det rosa, kom sist. Vi var inte något vidare på att spika, kasta stövel eller pricka ölburkar. Men kul hade vi. Och vi var bättre på att sjunga. När vi rev av Sån´t är livet var det tur att grannarna var med på festen.

Chefens make med hjälpredor grillade så det rök om det och sonen hade fullt sjå i baren. Ja, det var en Fest med stort F.

Det hann bli mörkt och lite kyligt innan Maken och jag tackade för oss och åkte norrut, mätta och belåtna och mycket nöjda med kvällen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad tråkigt att regnet förstörde eran fest. Hoppas att ni fick det trevligt ändå. Ha det bra !

epsilon sa...

Jaha du menar så, regnblöt alltså. Trodde ett ögonblick något annat.

Anonym sa...

God Onsdag ! Det har varit mitt Google Konto som det har varit fel på. Det har tydligen blivit länkat till google + och när jag försökte avaktivera Google + så ville den inte det. Men nu fungerar det igen.

OBS !!TYVÄRR SÅ FICK JAG RADERA MITT KONTO OCH SKAPA ETT NYTT SÅ NI SOM SATT ER SOM FÖLJARE SNÄLLA REGISTRERA ER IGEN FÖR NÄR KONTOT TAS BORT SÅ TAS ALLT BORT. OBS !!! ATT DET ÄR EN NY BLOGGADRESS OCKSÅ !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...