2014-01-09

En dag i januari


Vi betar av januaridagarna, en efter en. Gårdagen tog sin början på gymmet, som var välbesökt. Många har nog givit nyårslöften som stöds av träning. Min träningskompis AO och jag pustade ut på konditori Promenaden efteråt med en kopp kaffe och en smörgås.

På eftermiddagen var Ve och jag på födelsekalas för en flicka som fyllde tio år. Hennes storasyster hade bakat både tårta och bullar, så där gick de intjänade kalorierna upp i rök. På hemvägen tittade vi in till vår vän M, som bor på ett hemtrevligt vårdhem nu för tiden. Hennes rum var fyllt av fina porslinstomtar. Men snart är det dags för dem att "krypa ner i vråna" igen.


Idag ska jag städa linneskåpet, klappa katten och gå på körövning.

Ha en bra januaridag, du också!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj,va fin bild på E. Fick en god skratt , när jag läste om kalorierna . . . . ha ha ha ! Klappa Skrållan från mig o Filip ! Kram Velika .

Maggan sa...

Velika: Tack, jag ska klappa lilla Skrållan från er. Kram

Äventyret framtiden sa...

Jag tycker din header är så himla vacker!
Ja, inte fattar man att vi snart är mitt i januari, vilket i och för sig också är rätt skönt...snart är vintern över, kanske innan den ens hinner börja ordentligt.
Ha det gott!

Maggan sa...

Pettas: Bilden är tagen i slutet av september 2013. Det är vyn från bryggan i Halsvik på Styrsö i Göteborgs skärgård. Där bor vi varje år när det är bokmässa i stan. Vi njuter allra mest av ölivet och solnedgångarna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...