2014-01-23

Hindersmäss


I slutet av januari varje år är det Hindersmäss i Örebro. Jag tog tåget in, smidigt och bekvämt, och strosade upp till den långa affärsgatan i centrum. Gatan och torgen var fyllda med stånd där det var livlig kommers trots den bitande kylan. Jag frös om öronen och gick och kikade efter varma mössor, men slog endast till på brända mandlar och avfallspåsar. Det är alltid bra att ha. Men skulle jag haft behov av renkorv eller rävskinn, så skulle jag ha haft goda möjligheter att inhandla det också.

Jag hade en träff med min kompis Ch på stans populäraste konditori. Där åt jag årets första semla. Mmm... Och sedan tog vi ett varv till längs marknadsstånden medans alla vackra ljus tändes i träden. Det lyste i slottet, så landshövdingskan var nog hemma.

Väl hemma igen var det skönt att krypa in i stugvärmen. Stackars alla knallar som får stå ute i tre dagar i kylan. Då gäller det att de är ordentligt påpälsade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

God Torsdag ! Nu finns det mer information om vår lägenhet och bilder på min blogg. Ha det bra !

Anonym sa...

Avfallspåsar köper vi alltid på nindersmässan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...