2014-01-05

Trettondagsafton

Det är Trettondagsafton. Vi har just kommit hem från en mycket festlig högtid i Skagershults kyrka i Hasselfors. Fyra herrar, Nysund Gent Quartet, sjöng så håren på armarna ställde sig rakt upp. Vilken klang, vilka harmonier. Sic!


Efteråt var det samkväm i församlingshemmet. Vi fick knö oss in, det var säkert över 100 i kyrkan.



Imorgon är det vår körs tur, denna gång i Finnerödja kyrka. Det blir inte lätt att matcha dessa herrar.

Hemma förströr vi oss med pusselläggande och har även börjat titta på den lånade DVD-boxen, Bron. Vi ser några avsnitt per kväll och kommer inte i säng förrän tolv. Den är oerhört spännande. Jag har tittat på två avsnitt av Fröken Frimans Krig på SVT Play. Jag inser att jag endast såg tio minuter av det första avsnittet när det sändes på TV. Sedan sov jag. Jag är glad att möjligheten finns att se serien i efterhand. Jag tycker mycket om den. Den är välgjord, vacker och intressant. Rekommenderas.

Igår åkte vi några mil för att handla, bara för att komma ut lite ur kokongen. Så här mörkt var det mitt på dagen:


I affären köpte jag en knippe röda tulpaner, de första för i år. Nu står de och lyser bredvid den fina ljusstaken jag fick av Joy och Ani i julklapp. Lite tröst i vintermörkret.


Glöm inte att svara på enkäten nedan! Jag väntar!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...