2014-06-01

När kastanjerna blommar


Det är en underbar sommarkväll, den allra första i juni månad. Bilden ovan, på kyrkparkens blommande kastanjeträd, tog jag för två timmar sedan strax innan vi höll vårt Andrum, Åsa, Jan-Kenneth och jag. Idag var temat Framtidshopp. För mig kan ingenting bättre illustrera framtidshopp än kastanjeblommor mot en blå himmel.

Igår kom Lilla Hjärtat på visit inklusive övernattning, oväntat men lika välkommet. Idag letade hon upp grannflickan, som är ganska mycket äldre, men som verkar tycka att det är roligt att "hänga" med yrvädret. Oj, det märks att Lilla Hjärtat börjar bli en stor flicka nu.


Jag gick runt i trädgården och tog porträttbilder av blommorna som blommar just nu. Och en riktig närbild på en Clivia i vardagsrummet.


Imorgon åker Maken och jag på bussutflykt. Vi ska besöka Norrköping, Söderköping och St Annas skärgård. Jag tar med mig kameran, så ska ni få se, ni också. Vi är hemma igen på onsdag kväll. Några skurkar och banditer göre sig ej besvär. Vi har kattvakt, så det så!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...