2015-06-06

Nationaldagsfirande med bakelse och Finska Valsen


Klicka på bilderna om du vill ha dem större!

Just hemkommen från Nationaldagsfirandet i Dammtorp sitter jag och smälter intrycken. Vi fick en fin stund där ute i spenaten. Det är grönare än någonsin och göken försökte förgäves konkurrera med Tivedspôjkera som trakterade sina spel på flakvagnen.



När vi sjungit Den blomstertid nu kommer och Du gamla, du fria, hurrat för Sverige och sommaren, delat ut förtjänstetecken och hört dikter och verser av Den Blyge, så var det dags för kaffe och bakelse. Jag hade ingen tur med lotterna, men Rosa vann en vacker kudde. Som avslutning rev Tivedspôjkera av bland annat Snurran och Finska Valsen, trots att det var Sveriges Nationaldag.


Nu blommar liljekonvaljerna, kunde jag konstatera. Det får bli en liten utflykt i morgon till konvaljedungen.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det är kul att se bilder från olika firande! Jag var och avnjöt vår kommuns firande idag. Kommer väl nån bild på bloggen snart...

Musikanta sa...

Alltid kul med musik! Inget nationaldagsfirande för mig utan firande av mitt näst äldsta barnbarns civilekonomexamen. Skriver nog ett inlägg om det när jag får tid över.
Kram från Ingrid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...