2015-07-02

Åh, här är den sköna sommaren som jag har lovat dig ....


Vilken kväll det blev, den där första julikvällen. Anna-Greta sjöng så skinnet knottrade sig på armarna och Tivedspôjkera spelade av hjärtans lust.

Det var våffelcafé vid Finnerödja Hembygdsgård och både stor och liten myste i gröngräset. Jag och glasmästarns fru fick sällskap av två söta systrar, som hade benen fulla med spring.

Visst är det härligt med alla blommorna just nu. Jag upplever att det blommar rikligare än tidigare. Rhododendronbusken har väl aldrig haft så många blommor som i år. Innan vi åkte till kusten fotade jag Finlands vita ros. Det var tur, för när vi kom hem igen var den överblommad.


Grannens paradisbuske är praktfullare än någonsin. Vi gläds åt grenarna som sträcker sig in på vår sida staketet.


Om jag kryper närmare med kameran, så ser blommorna ut så här:


Jag hade en skön morgonstund på uteplatsen på baksidan med kaffet och tidningen. Snart är det dags att gå ut i trädgården igen och rensa bort det där man inte vill ska växa i rabatterna.

Min utsikt i morse
Ut och njut, du med!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...