2015-07-23

Ett fall för Lyxfällan?

Aprikoser från Coop Forum

Idag gjorde Ve och jag en förnyad shoppingattack, nu i nordöstlig riktning. Denna gång gick det utomordentligt bra, nästan för bra.

Att släppa mig lös och oövervakad i en bokaffär, då är det färdigt. Jag borde anmälas till Lyxfällan för bokmissbruk.

Min stora svaghet

Denna gång handlade jag Astrid Lindgrens Krigsdagböcker, Englas Skafferi av makarna Hoelstad och så fyra pocket till priset av tre: Två böcker av Jojo Moyes, Fallna kvinnor av Eva F Dahlgren och så till sist boken jag fått mig rekommenderad av flera personer Gatukatten Bob av James Bowen.

Englas Skafferi hette ett café i Lännäs mitt ute på den närkingska slätten. Paret som drev det beslöt sig för att flytta till Nya Zeeland med sina två barn och nu har de skrivit en bok om äventyret.


Sedan var det ju rea på rea i klädaffärerna också. Jag köpte beige jeans, som jag har fått klippa av och fålla upp, och en ärtgrön jumper. I en annan affär hittade jag trevliga shorts under hundralappen, jag blev så glad att de hade min storlek.

Men när jag skulle prova shortsen hemma, fick jag dra upp dem med våld över lilla magen och höfterna. - Herregud, det måste ju gå!! Och det gjorde det till sist. Det var lika svårt att kränga dem av mig. - Nej, nu får jag ta itu med 5/2-metoden igen, tänkte jag. Sedan fick jag till min lättnad se att det var färgnumret jag läst och inte nummerstorleken. Shortsen är sydda i en storlek som jag haft för mycket länge sedan. Tänk att man kan känna sig lite glad och lättad åt ett felköp! Men icke desto mindre är det läge att ta itu med bilringarna. Man vill ju bli en slät figur.

6 kommentarer:

Musikanta sa...

Har läst Krigsdagböckerna för några veckor sedan. En verklig läsupplevelse väntar dig. Förhoppningsvis får du lämna tillbaka shortsen - tur i oturen att de egentligen var flera nummer för små. Du får väl börja med 5:2 till hösten - många sommarutflykter är fortfarande kvar...
Kram från Ingrid

Maggan sa...

Hej Ingrid!
Du har rätt, lika bra att vänta till hösten med dieten. Det ska bli intressant att läsa Astrid Lindgrens dagböcker. Ser fram emot det.
Kram!

Emma sa...

Kul med lite nya böcker! Tror jag såg familjen som flyttade till Nya Zeeland i en programserie som följde olika familjer och deras spännande sätt att leva, jag fastnade speciellt för segellivet. Hur var biografin av Morgan Alling?

Må gott!

Maggan sa...

Morgan Allings bok var jättebra! Man hörde hans röst genom hela boken. Charlie har också läst den.

Jo, det stämmer det är samma familj som var med i TV-programmet!
Trevlig helg på er båda!

Anonym sa...

Du är inte ensam om ditt bokmissbruk, jag har en sambo som slukar böcker. Efter frukost åkte B till Kumla enkom för att köpa sig en bok (Leif GW Perssons nya Bombmannen och hans kvinna.
Själv roar jag mig med sömnad, det är också beroendeframkallande måste jag erkänna.
Kram fr Terttu

Maggan sa...

Terttu, jag såg din vackra nysydda klänning på FB! Du är sååå duktig!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...