2018-02-22

Fint besök


Aj, aj... det värker i käken och gör det svårt att sova. Lika bra att gå upp fast klockan bara är strax efter fem, ta en värktablett och lägga ett komplicerat pussel på datorn för att tänka på något annat.

Igår var det en fin dag med pysselprinsessan LH. Medan det sportades på andra sidan jordklotet, satt vi och målade och klistrade. Farfar lärde LH hur man gör "rörliga" bilder, gubbar som flaxade med armarna eller figurer som blinkade.

Medan Maken/Farfar åkte till tandläkaren, han hade fått en akuttid i Hallsberg, gick LH och jag på favoritrestaurangen och åt lunch. Jag tror ägarna blev glada när LH berömde dem för deras goda mat. Vi tittade också in på Kupan och jag sparade cirka 200 kr genom att köpa två pocket och en DVD-film för fjorton kronor tillsammans.


Nu är LH återbördad till sin moder och Maken och jag är åter "ensamma" hemma. Hoppas att värken i munnen ger sig. Annars är väl också jag tvungen att uppsöka en tandläkare. Och det har jag inte lust med.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...