2018-07-20

Hett

Lilla Lila med fjärilar på (inte i) magen
Hej!

Ett livstecken från "den lilla galliska byn": Här går allt sin gilla gång dessa heta sommardagar. LL med föräldrar har varit på besök och sovit över två tropiska nätter. Hon har lekt och målat med Farmor Maggan och pytsat med vatten i den skuggigare delen av trädgården.

Själv har jag jobbat ett pass på Kupan och även varit en del av Sommarkyrkan. Britt-Inger och jag sjöng duett till Lasses ackompanjemang: Jag vill ha en egen måne, bland annat. Och sedan bjöd jag på kaffebrödet till fikastunden i skuggan i kyrkparken.

Skönt med skugga och goda samtal
Drick vatten och håll er i skuggan, råder

Eder förtrogna
Maggan (som har namnsdag just idag!)

4 kommentarer:

Emma sa...

Gratulerar på namnsdagen! ��

Maggan sa...

Tack Emma. Roligt med en kommentar här!

Lisan sa...

Grattis Margareta! Önskar dig en trevlig namnsdag. Kram Alice

Maggan sa...

Tack Alice! Har haft en trevlig dag och jag höll tätt!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...