2018-07-22

I plurret


I morse var det den första morgonen på länge som vi vaknade utan morgonsol. Temperaturen har, åtminstone tillfälligt, lugnat ner sig något. När vi badade vid vår fridfulla strand var det varmare i vattnet än i luften. Härligt!


En eftermiddag tillbringade Maken och jag i skuggan under en väldig blodlönn. Det var A i A-sund som tyckte att det var dags att vi kom över. Han hade lagat en läcker sallad som vi njöt av medan vi resonerade om allt mellan himmel och jord. Krusbären lyste röda på buskarna och jag kunde inte låta bli att nypa mig några.

Sedan har den unga familjen kommit och gjort oss sällskap på badstranden och i trädgården. Lilla Lila är en riktig solstråle och hon får fart på oss alla. Minsann slog hon inte sin första kullerbytta på gräset. Hon sparkar boll med precision, raka hårda bollar, inga försiktiga tåfjuttar där inte. Kanske något för talangscouterna att titta på?

Nå ja, hon har några år på sig att välja om hon vill bli elitgymnast eller fotbollsproffs! (Jag bara skojar!)

Ikväll ska jag på bio och se filmen Mamma Mia. Jag har fått biogodiset sponsrat av Pe, som vill gynna sin mamma. Bio + godis = mys!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...