2018-07-12

Sommarmys


Dessa osannolika sommardagar! Kommer folk att minnas tillbaka på dem som på somrarna i mitten av femtiotalet? Då det var soligt och varmt hela sommaren igenom, då getingarna svärmade runt saftglasen och då jag lärde mig simma i Munga-badet.


Tillsammans med Maken och föreningsvänner gjorde vi det årliga besöket på Norrqvarn. Vi åt lunch inomhus eftersom det var för hett att sitta ute. Kaffet tog vi dock vid kanalkanten medan segelbåtarna stävade förbi till nästa slussport.

Pe med familj hälsade på helt oförhappandes. Vi fick en skön grillkväll och på morgonen därpå gick LL och jag på blåbärspromenad. Vi satt på varsin sten och mumsade upp de blåbär vi hade plockat. Sedan unnade vi oss lite "lekplatshäng" med rutschbana och gunga innan det var dags för dagens köttbullar.

Och på kvällen samlades Anna och Tivedspôjkera hemma hos oss och övade, medan jag tittade på DVD-filmen Päron och Lavendel, som jag fått i present av Joy. Hann med att se Kroatien triumfera över England i fotboll innan kvällen var över.

Ha det gôtt i sommarvärmen, men akta dig för solsting!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...