2019-05-31

Bye, bye Blekinge

Överst: Trävilla i Brunnsparken, Skottsbergska gården i Karlshamn
Nederst: Affisch i punschmuseet, Hamnkrogen i Hjo och fikapaus vid havet.

På torsdag var det dags att säga Bye, Bye Blekinge och vända kosan mot Närke. Men först gjorde vi Karlshamn genom att besöka Punschmuseet och Skottsbergska gården. Vi fick intressant information av två duktiga guider och dessutom varsin hutt.

Lunchen tog vi på Green Gourmet på kajen i Karlshamn, en så fräsch buffé! Och sedan slumrade vi i bussen medan Lars-Göran styrde hemåt.

I Hjo stannade vi till på Hamnkrogen, där det vankades "gammeldags" krogmat: enrecôte, frites med en helt gudomlig bernaisesås. Plötsligt upptäckte jag den stora, färgglada tavlan. Är det inte Fingal Olsson, nej jag menar Peter Dahl, som sitter där till vänster. - Jo det var det, sa krögaren. Och det är jag i unga dagar där till höger. Så han fick posera för mig med.

Det har varit fyra jättetrevliga dagar tillsammans med PRO-gänget. Som varje år. Jag har trivts och skrattat mycket.

Här äntrar jag balkongen med visst besvär.

Tack Alice, Lars-Göran och Helene för en jättetrevlig resa!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...