2009-05-09

Vrooom

Nu blev det bråttom. Maken hade för flera månader sedan blivit tillfrågad om han kunde ställa upp i radiosambandet för helgens rallytävling i trakterna häromkring. Sedan hade ingenting hörts mer, så han antog att han inte behövdes. Men för en halvtimme sedan ringde de och undrade var han var. Så det blev bråttom att packa radion. Jag fixade matsäck och sedan, vroom, var han iväg på sitt uppdrag.

Jag håller på att "pyssla" här hemma. Skönt att inte ha så bråttom. En blank helg ligger framför mig. Ibland kan sortering, dammtorkning, diskning och ogräsuppdragning faktiskt höra till mina favoritsysselsättningar.

Nu ska jag läsa ikapp ibland mina kära bloggkamrater och sedan fortsätta att vara huslig.

Önskar er en skön dag!

5 kommentarer:

em sa...

Varför ta'r du inte dammtrasan och kommer hit?
Margaretha
(Så oartigt det låter - naturligtvis är du välkommen utan dammtrasa om du inte har något emot att vada genom vallar av damm och annan bråte).

Maggan sa...

Margaretha: Jag skrattade när jag läste din kommentar. Fullt så kul är det väl inte att damma att jag dammar när jag "går på visit". Jag kommer gärna och hälsar på dig någon gång och har inte alls emot att vada genom bråte. Det är jag rätt van vid!

Smörblomman sa...

Har också haft en städdag idag. Och hängt upp nya gardiner. Blev fint! Nu kan man lugnt luta sig tillbaka i soffan ikväll/ Kram Eva

em sa...

Maggan,
Va' kul att få sig dig här! Skrik till när det passar - jag är nästan alltid hemma. Och inte behöver du ta' dammtrasa med dig - vi har massor som vi delar ut till gästerna när de kommer.
Margaretha

Maggan sa...

Eva: Visst är man nöjd när man fått till det. Jag går fortfarande och njuter av att jag satte upp nya gardiner förra helgen.

Margaretha: Ha, ha! Visst vore det kul att ses, med eller utan dammtrasa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...