2011-03-26

Guldkant

Några härliga vårdagar har förflutit. Igår morse var jag tvungen att bromsa in vid dammen och beundra ett svartvitt fågelpar som låg på ett tunt isflak. När jag väl fått upp min lilla fickkamera hade de förstås hävt sig ner i det mörka vattnet. En annan morgon flög en plog med ropande sångsvanar ovanför mitt huvud i riktning mot svanarnas vårrastställe Tysslingen.

Mina arbetskamrater och jag brukar sätta en guldkant på fredagarna genom att gå ut och äta lunch på någon av ortens tio matställen. Igår blev det Café Rött som serverade en god fläskfilé och en fräsch salladsbuffé för 60 kr.

Denna fredag blev det ännu mer guldkant. Vi var ett gäng som nappat på att åka till Lerbäck och gå på teatermiddag. Denna gång var det ingen mordgåta som skulle lösas utan det var en komedi i tre akter, Noll Koll. Det sprangs och smälldes i inte mindre än fem dörrar på den lilla scenen. I pausen serverade skådespelarna oss en trerättersmeny med god dryck därtill.

A pro på änglar i det förra inlägget, så tipsade en vän i Göteborg om en guldgruva till butik. Där får det bli ett stopp någon gång.

Än så länge är det tyst i huset, denna lördagsmorgon. Jag ska snart tassa ner i köket och sätta på kaffet. Och ta in lördagstidningen som brukar vara innehållsrik.
Ha en skön helg!

2 kommentarer:

Lisan sa...

Vilken härlig vecka du verkar ha haft. Det verkar faktiskt vara vår i luften och i natt får vi ju sommartid igen.

Maggan sa...

Lisan: Det är underbart att det äntligen börjar våras. Det behöver vi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...