2011-03-27

Ratad Ratatouille

Idag kom våren av sig en smula. Vindarna är iskalla. Jag sätter in en liten tröstebild av Elsa Beskow så länge.
Har nyss varit till miljöstationen med ett antal kassar. Jag minns så väl när våra vänner, Maken och jag skulle uppsöka den franska motsvarigheten till miljöstation, dechetterie. När chica A kom med sin påse, skyndade en anställd emot henne och erbjöd sig chevalereskt att slänga påsen åt henne. När U kom någon dag senare med en ny soppåse, frågade fransmannen buttert vad han hade i den. - Ratatouille, sa U. Men han fick allt slänga sin påse själv i därför avsedd behållare. Mina fördomar om flirtiga fransmän fick ny näring.

2 kommentarer:

PO66 sa...

Kan bara bekräfta dina fördomar om fransmännen - har nu åkt ett antal gånger till sopstationen här i C med totalt fullastad bil. Vi är ganska många där samtidigt för att avyttra skräp men gissa vem som genast får hjälp av ansvarig personal där, oftast kommer de allihop, och i princip inte behöver göra ett handtag alltmedan övriga, dvs män, själva får tömma sina bilar! Man kan inte annat än skratta för sig själv.

epsilon sa...

De är rätt hjälpsamma på Mosjötippen, men flirtiga - nja det tror jag inte riktigt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...