2011-06-25

Dans kring majstången, men inget nattsudd

Vi hann hem precis för att kunna fira en svensk midsommar. Våra ungdomar kom åkandes och hade med sig en hembakad jordgubbsbudapest, som smakade "väldigt smaskens" enligt Lilla Hjärtat och enligt mig också. Men först klarade vi av att hoppa som små grodor och som mormors lilla kråka. När vi fyrade av "raketen" öppnade sig ett blått hål i skyn ovanför våra huvuden.

Farfar (Maken) spelade med sina spelkompisar till dansen. Dagen till ära var han iförd sin rallarhatt inköpt i Jukkasjärvi på en semesterresa för länge sedan.

Det blev inget nattsudd för egen del om man inte räknar de timmar jag satt uppe för att ryggen värkte, förstås. Ja, jag vet! Jag är ju gammal nu och förväntas inte nattsudda.

PS: fotot på midsommarblomstren har jag lånat från nätet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem Maggan!
10 dagar utan bloggtext! Rekord?

Inget vidare med din rygg, hoppas det släpper.

Midsommarhälsningar från
Madstugan

Maggan sa...

Madstugan: Ha, ha! Ni måste väl få vila från mitt svammel! Du har varit på resa också, har jag sett. Roligt iniativ. Kram från mig!

Anonym sa...

Välkommen hem till sommarvärmen, ni verkar ha haft en härlig födelsedagsresa. Stor och varm grattiskram i efterskott.

//Ingalill

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...