2011-06-10

Semester

Semester - vilket härligt ord! Det är det jag har från och med nu: Semester!!! I fyra härliga veckor.

Paradisbusken är på gång, Rhodedendron blommar för fullt i skuggan av huset. Tyvärr har plommonträdet dött, det som jag en gång fick av pappa som spaljéträd men som fick en ny plats och mer rymd och växte sig stort och fint. Nu släpper trädet ifrån sig bruna blad så det återstår väl bara att såga ner det. Jasminen har löss som vanligt, men klematisen ser ut att trivas.


Vinrankan, som jag fick för precis tio år sedan, klättrar villigt längs söderväggen och kommer nog att ge söta druvor även i år.


Jag har knappt hunnit inse det, men nu gäller det att smälta att nu är det sommar och semester. Yipeeee!!!

5 kommentarer:

Musikanta sa...

Finns väl ingenting som är så underbart som de första semesterdagarna, eller som när jag jobbade, de första dagarna på sommarlovet!

Jag kommer fortfarande ihåg denna lyckokänsla trots att det är tio år i år sen jag gick i pension. Nu har jag evig semester vilket inte är så dumt heller...
Kramar

Anonym sa...

Trevlig semester Maggan.
Har denna vecka upptäckt vilka fantastiska platser vi har alldeles inpå knutarna. Var med mina RK vänner (min personal faktiskt) på utflykt till Hemsjön mellan Svartå och Hasselfors, underbart ställe med fantastiska räkmackor och mysig miljö. Idag begav maken och jag oss till Stjärnsund för att köpa ägg, tog en fika på kafeet och fick en personlig guidning av två trevliga tjejer, nästa gång blir det en lätt lunch.
Kram/ ih

epsilon sa...

Trevlig semester då,i blomstertiden önskar vi dig.

PO66 sa...

Passa nu på och njut ordentligt av din välförtjänta ledighet!
Kram

Smörblomman sa...

Va härligt för dig Maggam! Önskar dig en riktigt skön ledighet! Stor kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...