2014-10-16

Doften av nya böcker


Igår var jag med om något roligt. När jag surfade runt på nätet såg jag att Biblioteket annonserade om en "bokprovning" som skulle gå av stapeln bara en dryg timme senare. Det fanns någon plats kvar så jag var välkommen.

Det var Kulturrådet som skickat sju kartonger med fräscha böcker till vårt bibliotek, så nu var det rena julafton för oss som älskar böcker. Vi stod på huvudet i lådorna och hittade böcker inom alla möjliga områden. Vi bläddrade, läste på baksidorna, bytte tips och pratade böcker i allmänhet. Sedan hade vi första tjing på att få låna några av de vi hittade.

Jag lade beslag på två böcker om kvinnor. De ser lockande ut. Nu måste jag bara skynda mig läsa ut låneboken om den charmige polisen Brunetti i Venedig.


Dags att fixa dagens lunch, som förmodligen blir soppa. Det passar bra en kulen höstdag som denna.

3 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

De böcker som kom från Kulturrådet var en blandning av smala, exklusiva böcker vill jag minnas. Hoppas du blir nöjd med dina lån.

Maggan sa...

Ja, det var en väldig blandning. Mycket som var spännande. Trevligt sätt av biblioteket att dela med sig av upplevelsen.

Bloggblad sa...

Det var en bra grej! Det har jag inte sett att vårt bibliotek har haft. Men idag ska jag dit och kolla om jag hittar de två andra böcker av Elisabeth Lindfors som handlar om Agnes. Den första, Hon hette Agnes, gillade jag även om den var lite ovanlig i stilen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...