2014-10-12

Mysig matporr


För mig som älskar Frankrike, vackra miljöer och god mat, så var den här filmen alldeles perfekt. Jag såg den igår kväll tillsammans med kvinnliga släktingar och njöt av scenerierna. Filmen överdrev inte: Frankrike är verkligen så här vackert.


Stämningen var mysig och man kunde frossa i vackra bilder från marknader och middagsbord. Lite av matporr, kanske. Det är ju extremt trendigt med matlagning och kockar.Filmen var dessutom kryddad med humor, kulturkrockar och romantik. Visserligen kunde man räkna ut med lilltårna vad som skulle hända, men det gjorde ingenting alls. Filmen slutade som i Asterix-böckerna med en glad fest vid dukat långbord under stjärnhimlen.

Vi blev hungriga av alla dessa matlagningsscener, så vi promenerade 100 steg ner till en av restaurangerna mitt emot slottet, Mingla. Där lyckades vi få ett bord, trots att vi inte bokat. Det blev en trevlig avslutning på "tjejkvällen".

3 kommentarer:

Musikanta sa...

Funderar på att se filmen. Får se om jag kan få med mig Mirren på den när jag kommer upp till Stockholm nästa gång. Det beror på om maken råkar vara hemma en kväll...
Kram från Ingrid

Maggan sa...

Hej Ingrid! Det vore väl trevligt med en mamma-dotter-kväll på bio! Kram

Andra året i Hjo sa...

Den vill jag se!
Har inte besökt biografen Park här i Hjo än, vi får se, annars väntar jag och ser den på DVD.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...