2016-10-04

Knäppt

A pro på selfies och groupies. Inte alla har hört uttrycken. Min underbara, kära E som snart fyller 94 år undrade just vad alla menar med ordet selfie. Tänk att man bara knäpper av en bild så där utan vidare på sin egen nuna nu för tiden.


Denna gruppbild togs för en vecka sedan efter vårt möte med Diakonigruppen. Här ser ni ett gäng volontärer som gör livet lite roligare för de gamla på vår ort. Här använde jag självutlösaren på min kamera, som stod på en väldigt tjock bibel.


I söndags, efter körrepetionen med 285 körsångare i Karlskoga, knäppte jag denna lite knäppa bild i trappan mot K-Center. Vi fyra är medlemmar i Bodarnekören och tyckte det var festligt att sjunga med en jättekör.


Ja, så har vi ett gäng självporträtt som jag har lagt ut som en utmaning på "sociala media". Bilderna skulle vara minst tjugo år gamla. Och de är de!Från treåringen på Vattentornet i Västerås, via tioåring i röd overall, via lycklig student i korkskruvslockar, via ljuv chefssekreterare på fest till marknadsförare som har kaffepaus.

Tänk förr i tiden när folk gick till fotografen i sina allra bästa söndagskläder och fick sitta blick stilla.

Här är farfar Edvard, som jag aldrig hann träffa, och hans brud farmor Agnes. Visst är de stiliga?

Extra, extra:
Innan jag slutar måste jag härmed meddela att idag rullade barnbarnet Lilla Lila, snart 6 månader, runt på egen hand. Som hon har jobbat på det och idag fixade hon det!


3 kommentarer:

Tredje året i Hjo sa...

Kul bilder från "förr"! Välkommen i klubben, säger Hjo-Hjo. Angående rulla runt.

Maggan sa...

Tredje året i Hjo: Nu får vi se vad nästa konst blir, ålning medelst hasning?

Anonym sa...

Fina selfiesar! Lila Lila är så härlig! Kram / Lillasyster L

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...