2016-10-19

Kulörta lyktor

Uppe t v: Henry med döttrarna till en f.d. bandmedlem, uppe t.h.: Ingeborg "Pösa" gestaltas av Anna-Greta, Nere t.v.: Våra väninnor hemma i köket, nere i mitten: spelarhustrun A med syster från Kungälv i samspråk med makarna O, nere t h: Sven och Viola tar sig en redig svängom under kulörta lyktor

Helgens fester har övergått i grå vardag. Dimmolnen hänger tungt över marken idag. Ännu sitter de flesta löv kvar på grenarna och fågelskaror kalasar vilt på rönnbären i dungen bakom huset.

Själva hade vi kalas både hemma och borta. Våra tyska väninnor lyste upp köksbordet på lördagskvällen och på söndag lunch hade vi kärt besök av Lillasyster L och hennes man K-O. De bevistade den femte föreställningen om Adolf Vestlunds orkester, som hölls på Casselgården inför en skaplig mängd besökare.

Stämningen var hög och dansarna röjde på dansbanan. Maken glänste med sitt gitarrsolo på scenen och jag bjöd upp kommunalrådet till en svängom.


Äntligen har jag läst ut en synnerligen lättviktig romantisk roman och nu längtar jag efter något intressantare. Denna hög väntar på sängbordet men jag tror att jag börjar med en bok jag lånat, "En linje över Kina".

Men först väntar höststädningen i trädgården.

Au revoir!

6 kommentarer:

Musikanta sa...

Härligt med dans och svängom. Roligt också med levande musik. Jag såg att en roman av Klas Östergren låg längst ner i bokhögen. Jag lånade hans genombrottsroman Gentlemen, men orkade bara läsa hälften. Jag tyckte den var otroligt tråkig.
Kram från Ingrid

Maggan sa...

Ingrid: Jag har aldrig läst något av Klas Östergren, blev nyfiken på honom när jag såg något av honom på TV. Boken i högen hade vi redan hemma sedan länge, förmodligen en gåva. Kram

Tredje året i Hjo sa...

God bokläsning framför brasan! Det är den tiden nu - betydligt bättre än i hängmattan.

Maggan sa...

Hans: När det regnar och blåser ute känns det lättare att sätta sig med en bok i stugvärmen.

Bevare mig väl sa...

Svängom och gemenskap samt en trave böcker! Konsten att höra hjärtslag finns här, inte läst klart. Åsa Mobergs bok har jag tänkt läsa.
Gråväder är inomhusmys.

Maggan sa...

Tove: Ibland är det lite skönt med gråväder. Man får liksom tillåtelse att krypa upp i soffhörnet med en bok.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...