2016-11-21

De kommo från öst och väst(erås)


God morgon!

Regndroppar slår mot fönstret och ännu har nyheterna från världen inte nått mig. Jag sitter här i ljuset från datorn och tittar på glimtar från den helg jag nyss varit med om, en riktig väninnehelg.

I torsdags dök de upp, barndomsvännerna Su och I. Su har jag känt sedan jag föddes, våra mammor låg på BB samtidigt, och sedan har vi följts åt i varenda klass. Vi har tillbringat sommarlov tillsammans, vi konfirmerades på Gotland av farbror Gösta, vi åkte till London och Frankrike, vi var aupair i Grenoble, hon var tärna på mitt bröllop och följde med på bröllopsresan till Österrike, hon är gudmor till äldste sonen, vi började vårt arbetsliv på samma företag.... I kom in i vänkretsen i tonåren, då vi gick i gymnasiet. Med henne har jag åkt skidor, lyssnat på konserter, druckit choklad i lekstugan, dansat på maskerad på "Rotan", åkt ut till hennes familjs ö i arkipelagen .....

Vad vi har pratat minnen nu i helgen! Men vi har också skapat nya minnen:

Promenad i vår lilla stad
Dragspelstoner från Maken
Flygande Jakob från ugnen
Besök i idyllen A-sund
Lördagsförmiddag med Melodikrysset
En dans på rosor - showkväll i La Stada
Stilla stund på kyrkogården framför Sus farbrors grav

Allt ackompanjerat av min hosta, som låter som en gammal Austin med startproblem. Men jag har fått god omvårdnad av I som är distriktssköterska, så nu är jag definitivt på bättringsvägen. På teatern på lördagskvällen slapp jag störa med hostattacker, som tur var. Då satt vi allra längst fram, jag på plats nummer 1, och det var ytterst nära att vi fått Babsan i knät. Däremot fick jag en svettig kram av en av dansarna.

Dags att ta sig an den nya dagen.

Sköt om er!

PS: Fick just bilden nedan av en klurig, göteborgsk ängel och den passar ju finfint:



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...