2017-01-20

Tulpaner och Talgoxar


Tittut!

Väninnan Ve och jag gick på en vårlig promenad idag och jag hörde talgoxens vårsång till och med. Det var soligt och ganska milt, men det blåste snålt bitvis. Därför ser vi lite busigt rufsiga ut. Någon bild på talgoxen fick jag inte. Däremot några suddiga på andparet som vi på pensionärers vis utfodrade med gammalt bröd.

Jag köpte mig en ordentlig bukett tulpaner härom dagen. Det hör ju definitivt till januaris ljuspunkter. Samt att det blir ljusare och ljusare.

I onsdags kväll hade Föreläsningsföreningen vårens första föreläsning. Hans Sandberg från Nora tog oss med på en resa med buss genom Azerbadjzan, Georgien och Armenien. Det var stora kontraster mellan stad och land, lyx och fattigdom, berg och slätter. Tänk så bekvämt att kunna sitta där i hörsalen och följa med på äventyr i stora världen. Jag hade nog tyckt att det varit lite väl hisnande att ta sig upp på de höjderna i verkliga livet. Det killade i magen bara genom att titta på bilderna.

Nej, nu ska jag skriva protokoll från ett styrelsemöte vi haft i veckan!

Vi höres (som man säger här)!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...