2018-01-17

Snö


Så här ser det ut i Laxå idag. När jag drog upp rullgardinen kl 08.00, fick jag den här fantastiska utsikten. Det märktes inte att plogbilen jobbat för högtryck sent igår kväll. Snön har vräkt ner under natten.

Det hindrade inte oss att ge oss ut på vägarna, vi hade ett ärende till Finnerödja. På hemvägen slank vi in på restaurang Sockenstugan, den vackra gamla parstugan vid klosterplatsen, och åt dagens lunch. Fullt med folk var det. Fantastiskt att Steffani kan hålla ruljangsen året runt!

Det är nu precis fem år sedan jag snurrade runt på Sandstubbebron med min gröna ärta och blev påkörd nos mot nos med en kille från Försäkringskassan. Min bil blev ärtpuré, men jag undkom med blotta förskräckelsen. Den förskräckelsen sitter i än idag, gillar inte att köra i snöbus.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...