2018-01-10

Viktigast i veckan

Vi har haft glädjen att ha LH här över Trettonhelgen. Hon har fyllt huset med sitt soliga väsen.


Hon har snällt följt med på två musikgudstjänster. På den första i Ramundeboda vackra träkyrka sjöng min kör, Bodarnekören, julens sånger. Temat var Från Advent till Trettondagen. Anna-Gretas solo i Ave Maria var så vackert att jag ville gråta.


Dagen därpå for vi till Hasselfors och Skagershults pampiga stenkyrka, som fylldes till brädden med folk. Sven Björkenstams Dixieband spelade så svängigt att det var helt omöjligt att sitta still i bänken.


Solen var på väg ner bakom sågverket när vi tumlade ut ur kyrkan. LH tyckte nog att kyrkobesöken räckte för ett tag, för hon frågade innan hon skulle lägga sig den kvällen: - Vi ska väl inte till någon mer kyrka imorgon?


Det skulle vi inte. Däremot fick vi besök av vännen Ve, en gemensam favorit.


Igår kväll besökte Ve och jag familjen N. Yngsta dottern fyllde 14 år och firades med middag och tårta och presenter. På den första bilden i collaget fyllde hon 10 år. Det är en glad och tuff tjej, som jag önskar allt gott för framtiden.

Syster S fick frågan Vad var viktigast i veckan? av Göteborgsposten:

Och jag håller med. Visst behöver vi solen!


PS: La ett pussel och bilden påminner mig om en viss person. Eller hur?


Over and out!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...