2008-12-15

Titta vem som tittade in!


Blev tvärförkyld igår kväll, så idag är jag hemma. Täppt i näsa, bihålor och öron.

Hann med en riktigt trevlig söndag innan det bröt ut. Hoppas bara inte jag har smittat ner några. Ja, Maken kommer väl inte undan, förstås.

Bakade ett lass lussekatter. Sedan ringde sonen och undrade om de kunde komma över en sväng. Va´kul! Så Isabelle, svärdotter och båda sönerna dök upp till eftermiddagsfikat. Lilla tufflan växer så det knakar. Hon är vaken mer nu och tittar efter ljus och ljud.

På kvällen medverkade jag i något som vi kallar Andrum, meditativa texter och skön musik. Denna gång handlade det om advents- och juletid. Å och jag hade själva skrivit de flesta texterna som vi läste och L spelade härligt och känsligt på orgeln. Hoppas att jag blir tillfrågad fler gånger, för detta tyckte jag om.

Nu blir det te och Alvedon! Måste bli bra till alla julfestligheter som väntar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Friska på dig min vän! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...