2008-12-18

Ett gott år

Det är snart dags att titta tillbaka på vad som har hänt under 2008. Det är en fin tradition hemifrån. På nyårsafton satt vi ofta och talade om vad som hänt under året, mest om det som varit bra.

För mig har året varit gott. Det har inneburit en hel del resor: Lissabon, Skåne, Styrsö, Prag, Tällberg... och kära möten med släkt och vänner. Jag har hittat tillbaka till en del gamla vänner, minns särskilt en underbar försommarkväll i Kristinas trädgård.

Bilden ovan är från kompisen Chs och mitt absoluta smultronställe, dit vi återvänder varje år när det är dags för bokmässan. Men mässan har blivit allt mindre viktig. Nu är det mest ön jag längtar till.

Men allt det goda under 2008 toppas förstås av lilla Isabelles födelse. Jag kommer aldrig att glömma min sons hesa röst i mobilen på Alla Helgons dag: Grattis farmor!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...