2008-12-08

Ingen lussekatt!


En vanlig dag på jobbet har det varit, med pausjumpa i verkstaden och fikarast med kollegorna på jobbet. Orossignaler sipprar in: Atlas Copco lägger storvarsel, lussekatterna till Luciafirandet på fredag är indragna, det är alltför lugnt på vår ena verkstad...

Jag fick mig ett hjärtligt skratt idag, när en kollega berättade om sitt 3-åriga barnbarn: Morfar satt vid köksbordet och doppade en bulle i kaffet. Då spände barnbarnet ögonen i den stackars morfadern och sa strängt: Man får inte doppa! Är vi överens?? Ja, ungarna snappar upp saker och ting väldigt lätt.

Ikväll har jag sänkt ner mig i ett väldoftande bad. Inget är så skönt som det när man är frusen. Och så tänder jag ett ljus på badkarskanten.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...