2008-12-06

In i dimman


Tät dimma utanför fönstret, olika nyanser av grått. Inne är det varmt och skönt. Jag stryker och varvar med datorn. Jag verkar aldrig komma ikapp med strykhögen. Det är ett evighetsgöra. Funderade just på hur många gånger jag strukit detta örngott som vi köpte på 70-talet.

Idag har vi inga speciella planer, imorgon är jag kyrkvärd på förmiddagen och sedan åker jag till min lilla tant, snart 91 år, som bor några mil härifrån. Hon behöver få lite besök då och då för att lätta upp sin ensamma tillvaro. Hon har slitit ut sina knän genom att ha knäskurat golv sedan hon var liten, så nu bär benen knappt. Och synen är det inte mycket med längre. För henne är det skymning hela tiden. Inuti är hon precis som förr, en pigg flicka som vill ha roligt. "Girls just want to have fun."

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Nu har jag lagt in din nya blogg under bokmärken. Jättefin! Ha en skön adventshelg! Lillasyster L

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...