2008-12-23

Ser du stjärnan i det blå?


Nej, det här går inte. Mina eventuella bloggläsare måste ju önskas God Jul. Ni kan ju inte bara hitta en telefon på sidan, även om den är nog så röd.

Maken blev tyvärr också drabbad av den elaka bacillusken och går därför på lågvarv. Han har känt sig något bättre idag och kokade och griljerade skinkan. Jag har städat och försökt ordna lite julstämning i huset. Sedan har jag åkt och hämtat yngste sonen i den närbelägna Staden och vi uträttade några sista-minuten-ärenden i utkanten av det stora Köpcentret.

Julen i år är mycket ovanlig. Dels kommer inte äldste sonen hem, dels kan inte Maken vara med imorgon på jullunchen för att han inte vill smitta ner lilla Isabelle och dels tjuvstartade vi tre julbordet ikväll. Vi smakade sillen (-Det är ju gott! sa sonen), den gravade laxen och den nykokade skinkan med dopp och en liten snaps till. Maken föreslog detta, eftersom jag imorgon inte kan taga mig en snaps. Ska deltaga i Midnattsmässan (kyrkvärd) och sedan i julottan (kören). Men innan dess ska det åkas in till Staden för att träffa barnbarn och alla de andra och senare blir det julmys hemma igen vid granen.

Och nu till årets varma julönskan: Önskar er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! Sköt om er och var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...