2009-07-16

En dag i lyx

Idag har jag haft en riktigt lyxig dag. Hade avtalad tid sedan flera månader tillbaka med hudterapeuten Åsa. I hennes salong fick jag sedan huden omskött medan vi småpratade om hennes snälla varghund, om paradiset Gotland, om hur det är att bo i Kina (för det hade hon gjort).

Sedan träffade jag någon som verkligen vet hur det är att bo i Kina. Jag träffade Su, som växt upp i 8 miljoner staden Chengdu, och som träffade en arbetskamrat till mig, blev kär och hamnade mitt i Tivedsskogen. Vilken kontrast från 8 miljoner människor och inte en kotte till 8 miljoner kottar och knappt en människa!

Men hon trivdes alldeles utmärkt och planterade hela trädgården full med rosor. Nu bor hon i lägenhet sedan några år och vill hon lukta på rosor då, så får hon bege sig till Sveriges vackraste stadspark (blev utnämnd till det år 2004).


Så det gjorde vi idag och hann lyxa med lunch och fika dessutom.

Den allra bästa lyxen det är i alla fall vänskapen. Trots olika bakgrunder och kulturer, så når vi varandra med humor och värme. Vi skrattar åt samma saker och funderar över och diskuterar sådant som är aktuellt i våra liv.

Inget är som vänskapens blå blomma!


1 kommentar:

Bloggblad sa...

Hej
Jag är inte helt säker, men jag tror inte jag varit inne på din trevliga blogg tidigare. Otroligt att man så snabbt och lätt kommer varandra in på livet genom bloggen.

Jag blir avis på att ni hittat kantareller... vi brukar alltid komma i väg så sent att allt redan är borta...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...