2009-11-03

En hälsning från sjuksängen

Ha lyckats ta mig upp till övervåningen och datorn för att ge ett litet livstecken ifrån mig. Annars sover och vilar jag mest. Ljuset silar in genom persiennen. Jag hör en skatas skratt, värmepumpens sus. Annars är det tyst. Livet passerar därute, medans jag dåsar.

Igår fick jag uppmaningen av företagshälsan att ringa Vårdcentralen. Det var en liten upplevelse i sig att knappa en massa svar följt av fyrkant. Då får man inte vara alltför sjuk för att klara av det. På utsatt tid ringde sköterskan upp och en kvart senare befann vi oss i "karantänväntrummet" på Vårdcentralen.

En trevlig ung läkare fick nästan något "lystet" i blicken. - Du kan vara min första svininfluensapatient! Jag fick lämna prover som ska analyseras och så fort det är gjort så ringer doktorn och berättar resultatet. När jag sa att jag hoppades att det var lunginflammation, så sa hon att det har hon aldrig hört någon önska sig förut.

Så nu väntar jag på att telefonen ska ringa. Doktorn ringde idag bara för att säga att hon ännu inget visste, men ville bara att jag skulle veta att hon inte glömt mig. Det var omtänktsamt i alla fall.

Ha det bra, alla ni där ute!

3 kommentarer:

Smörblomman sa...

Hej lilla du! Hoppas du kryar på dig snart! Kram/Eva

Anonym sa...

Hej Maggan! Saknar dig här på jobbet. Krya på dig. Kram/Gitte

Maggan sa...

Hej Eva och Gitte: Tack för era hälsningar! Det värmer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...