2010-09-16

Tvillingens dilemma

Jaha, det var lunginflammation igen. Trevlige, unge AT-läkaren Jens kunde på nytt konstatera att det var vad jag åkt på för andra gången i år. Jag tror inte alls på astrologi, men det är lite lustigt att mitt stjärntecken Tvillingarna sägs ha problem med luftvägarna: Fysiskt associeras tecknet med lungor, luftrör, händer, armar och nervsystemet.

Men det är klart, det står ingenting om onda knän och svininfluensa! Och det har ju också drabbat mig under året.
Dagen idag:
... snorklar U i azurblått vatten
... skiner solen på höstgula löv
... läser jag Jenny Berggrens Vinna hela Världen
... börjar jag Kåvepeninkuren och hoppas på det bästa

8 kommentarer:

Ina sa...

Men fy vad trist med lunginflammation igen! Du har inte fått något luftrörsvidgande att ta vid behov för att slippa få lunginflammation i framtiden? Jag behöver inhalera för att mina förkylningar inte ska gå ner i lungorn.

Hoppas du blir pigg fort!

epsilon sa...

Men stackars dig! Hoppas att medicinen biter på bacillerna
så att du snart är pigg igen.

Angelica sa...

Skönt att få veta vad det är,så att du kan kurera dig! Sköt om dig så du snart kommer tillbaka till oss på jobbet! Kramar/A

Maggan sa...

Ina: Det där kände jag inte till att det fanns. Det kanske du sa förra gången, men det hade jag glömt. Ska fråga om det.

epsilon: Det gick bra förra gången, så det ska nog funka nu också.

Angelica: Tack! Jag dyker nog snart upp igen på jobbet.

Unknown sa...

Aj, aj. Inte alls bra med lunginflammation. Hoppas att du kryar på dig snabbt!
/SA

Lisan sa...

Vilken osis du har! Först pinjemun och sen lunginflammation. Vi saknade dig igår, när du inte kunde vara med och gissa på Berts tipsfrågor. Jag håller tummarna för att du snart ska friskna till.

Ina sa...

Luftrörsvidgande har jag "tjatat" om tidigare ja =D


Efter den här lunginflammationen måste du ju ha gjort ditt när det gäller sjukdomar i år!

oscar sa...

krya på dig från o och s

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...