2010-09-29

I hjärtat av Bergslagen

Här i hjärtat av Bergslagen har jag befunnit mig i två dagar för att lära mig arbetsrätt och konsten att förhandla. Loka har levt upp igen. I matsalen vimlade det av gäster som lät sig väl smaka av supberb mat. Vad sägs om rökt ankbröst med whiskeykryddad cheddarröra till förrätt, fisk med smörstekta kantareller och rotfruktspuré till huvudrätt och bärsorbet med mascarpone till efterrätt.
I pausen mellan övningarna kunde vi gå ut och njuta av ett gyllene höstväder.

Och nya bekantskaper fick jag på kuppen. En av dem är denna bloggerska, en sportig och glad tjej som också gillar att fota.

Dagen idag:
... lyste löven gula
... tänker jag på en vän som har ett viktigt möte ikväll
... somnar jag mätt och belåten

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det började verkligen rinna i mungiperna när man läste allt gott ni ätit. Härligt är det att sen ta en promenad i vacker natur och fint höstväder.
Ha en skön helg
Kram

Maggan sa...

Hej Lena! Roligt att få en kommentar från en ny bekantskap, dig vill jag titta in till också.

Välkommen tillbaka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...