2010-12-16

I förbifarten

Idag skulle mamma Barbro ha fyllt 88 år, men hon blev bara 56. Jag tänker på henne ofta och är tacksam för att just hon var min mamma.

Det spurtar mot jul. Julbrödet är bakat, julkorten är skrivna, två julbord är ätna, julklappar är inköpta, julgardinerna sitter uppe. Ändå känns det som om jag ligger efter i schemat. Imorgon är det stor julfest i idrottshallen. Företaget bjuder på mat och underhållning. Det brukar vara trevligt.


Ikväll har kören övat inför julottan. Och sedan träffades vi på ortens kinarestaurang och hade säsongsavslutning. B, make till soprankompisen G, bjöd på sina underfundiga historior och fick oss att skratta. Nu är det bara att krypa till kojs!


God Natt!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vacker mamma!
Förstår att du saknar henne.

Kram A

Anonym sa...

Vad du aer lik din mamma!! Maanga haelsningar fraan ett julpyntat Tokyo, kram PO66

Lisan sa...

Min mamma hann precis fylla 60 innan hon gick bort. Jag vet precis hur det känns och saknaden kommer man aldrig över.

Vad härligt att ha så mycket klart till jul. Jag har varken bakat eller städat än men det är ju några dagar kvar. Julkorten är i alla fall skickade!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...